Mijn eerste dag in Spanje - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Redmer Kooistra - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag in Spanje - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Redmer Kooistra - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag in Spanje

Door: Redmer Kooistra

Blijf op de hoogte en volg Redmer

12 Februari 2015 | Spanje, Huelva

Sinaasappelbomen. Heel veel sinaasappelbomen passeer ik wanneer ik met de bus vanuit Faro naar Huelva, mijn woonplaats voor de komende zes maanden, rijd. Het heeft overigens nog wel even geduurd voordat ik in de bus plaats mocht nemen, een goede vijf uur om te weten. Maar omdat ik geen haast of plannen had besloot ik me hier niet over op te winden, en maar gewoon wat te gaan slenteren door de stad. Na tien meter ben ik een terras tegengekomen waar ik de tijd gedood heb onder het genot van een lekker pilsje en een boek. Mooie stad hoor, Faro.

In de bus is het rustig. Een Engelsman die ik op het station ontmoet heb is mijn gesprekspartner. De arme man is per abuis in Portugal beland, terwijl zijn vriend op hem wacht in Sevilla. Ach ja, het lijkt ook allemaal wel op elkaar. Zijn typisch Brits gevoel voor humor zorgt er in ieder geval voor dat de reis snel voorbij gaat.

Eenmaal aangekomen in Huelva, wat ongeveer 2,5 uur duurt vanuit Faro, word ik warm onthaald door mijn huisgenoten. Javier en zijn neefje blijken prima jongens te zijn. Javier spreekt goed Engels, het Engelse vocabulaire van zijn neefje bestaat slechts uit ‘hi’. Na een korte rondleiding in het huis, wat er erg goed uitziet, doen we ons tegoed aan een biertje. Als snel voel ik mijn oogleden te zwaar worden om open te houden en kruip ik mijn nieuwe bed in. Dat wordt lekker slapen.

Aangezien ik geen wekker gezet had word ik laat wakker. Na mijn eerste Spaanse ontbijt besluit ik de stad maar eens te gaan verkennen. Het is 20 graden en een beetje bewolkt wanneer ik mijn huis verlaat. Ik vertrouw op mijn postduiven-instinct en beland dus aan de verkeerde kant van de stad. Ik schraap mijn moed bijeen en vraag een vrouwelijke schoonmaker in mijn beste Spaans of het centrum die kant op is. Mijn inzet wordt louter beantwoord met een luie “Siiiii....”. Nadat ik rechtsomkeert heb gemaakt loop ik op een rustig tempo door deze mooie stad. Vervallen gebouwen afgewisseld met grote flats en kunstwerken sieren deze mooie havenstad. Tevreden begeef ik mij weer huiswaarts.

Mijn introductieweek start dinsdag. Tijd zat om de komende dagen meer te verkennen dus. Morgen ga ik richting de rivier, in het zuiden van de stad. Je kan daar een visvergunning kopen, en hopelijk ook een hengel. We zullen zien. Zoals de Spanjaarden hier zeggen : “No te preocuparse!” Maak je niet druk. Dat doe ik dan ook maar niet.

Ik houd jullie op de hoogte.

Adios,

Redmer

  • 12 Februari 2015 - 22:33

    Zusje:

    Leuke manier van schrijven brudertje, je avonturen lijken nu al op de 100jarige man die uit het raam klom en verdween;) zet hem op! Love u

  • 13 Februari 2015 - 18:04

    Romke:

    Hoi Redmer,
    leuk stukje heb je geschreven over je eerste ervaringen in zowel Portugal en je huidige woonplaats voor het komende half jaar, Huelva in Spanje.
    We hopen dat je het daar goed naar de zin zult hebben.

  • 14 Februari 2015 - 10:05

    Lia:

    Ha Redmer,
    Dat klinkt allemaal wel goed, nl. als vakantie, haha! Ik kijk uit naar je volgende verslag. Fijn weekend en succes dinsdag! Groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Redmer

Vanaf februari tot juli zit ik in Huelva, Spanje, als Erasmus-student. Hier kunnen jullie mijn avonturen volgen.

Actief sinds 12 Feb. 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 2675

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 09 Juli 2015

Mijn buitenlandervaring in Spanje

Landen bezocht: